Programować każdy może

Innowacja - Programować każdy może

Programować każdy może

 

Od 1 września 2016 roku nasza szkoła bierze udział w „pilotażowym wdrożeniu programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach”. W naszej placówce jest to innowacja pedagogiczna „Programować każdy może”, która obejmuje uczniów klasy IV przez 3 kolejne lata nauki. Ma formę zajęć edukacyjnych w ramach kółka informatycznego prowadzonego społecznie. Przewidziano 25 godzin w roku szkolnym. W pierwszym roku zajęć uczniowie poznają przede wszystkim program Scratch, a także biorą udział w wydarzeniach i inicjatywach związanych z programowaniem (np.konkurs informatyczny, godzina kodowania).

Programowanie to sztuka przyszłości, to umiejętność, która umożliwia rozwiązanie wielu istotnych dla młodego, a potem starszego człowieka, zadań i zagadnień. Prognozy wskazują, że w najbliższych latach na całym świecie będzie rósł niedobór pracowników z przygotowaniem informatycznym. Potrzeby rynku pracy podnoszą rangę zawodów informatycznych, a świat potrzebuje więcej programistów. Umiejętność posługiwania się językiem programowania stwarza lepsze warunki na zdobycie dobrego wykształcenia i pracy. Programowanie pozwala uczniom rozwijać kreatywne myślenie, sprzyja rozwojowi intelektualnemu, pozwala nadążać za postępem nowoczesnej techniki. „Programowanie stało się – obok ojczystego i jednego języka obcego – trzecim językiem, który każdy człowiek powinien znać choć na podstawowym poziomie, by rozumieć otaczający go świat
 i zachodzące w nim zmiany”. Nauka programowania da dzieciom możliwość odnalezienia się w świecie nowoczesnych technologii. Rozwinie wiele kompetencji.



Wydarzenia i inicjatywy podjęte w ramach innowacji pedagogicznej

 „Programować każdy może” od września do grudnia 2016r:

 

Wrzesień :

  • Zapoznanie uczniów klasy IV ze stroną www.godzinakodowania.pl
  • Udział uczniów w wybranych mini-kursach dotyczących kodowania
  • Rozwiązywanie przez uczniów łamigłówek i zagadek związanych z grami Minecraft, Frosen i AngryBirds dostępnych na stronie www.godzinakodowania.pl

 

Październik:

  • Rozwiązywanie zadań przygotowujących do Konkursu Informatycznego Bóbr
  • Udział uczniów w dniu 19 października 2016r. w Próbnym Konkursie Informatycznym Bóbr
  • Udział uczniów w dniu 19 października 2016r. w warsztatach online „Zaprogramuj się na dobrą zabawę” (godz. 13:00-13:45) organizowanym przez NASK Akademia
  • Pierwsze kroki w programie Scratch

 

Listopad:

  • Udział uczniów w dniu 9 listopada 2016r. w XI Konkursie Informatycznym Bóbr
  • Kontynuacja pracy w programie Scratch

 

Grudzień

  • Udział uczniów w Godzinie Kodowania (The Hour of Code) w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej
  • Ćwiczenia w programie Scratch

 

Aktualności

Kontakt

  • Zespół Placówek Oświatowych w Szańcu Publiczna Szkoła Podstawowa i Publiczne Przedszkole im. Jana Olrycha Szanieckiego w Szańcu
    Szaniec 240
    28-100    Busko-Zdrój

    Dyrektor: mgr Grzegorz Załęcki


    Dyżury pielęgniarki szkolnej:

    Wtorek 7.30 - 11.30
    Czwartek 10.30-14.30


    Sekretariat czynny:
    od poniedziałku do piątku w godzinach:
    8.00 - 14.00
  • (041) 3761327
    Fax (041) 3761327
    Numery wew.
    20 - Sekretariat/Kadry
    21 - Dyrektor
    22 - Księgowość
    23 - Kuchnia
    24 - Intendent
    25 - Przedszkole

Galeria zdjęć